#BibliaKultúra

Szöveg mögött - Kövek alatt

A húsvéti csokinyuszi traumája

unnamed_6.jpg

Csak három emlékem maradt gyerekkorom legkorábbi időszakából, a makói házról, ahonnan 1928-ban elkerültem. Az első könnyes. [...] A szomorú epizód voltaképpen inkább viccesnek mondható. Kaptam egy csokoládényuszit, és odavoltam érte. Majd a következményekkel nem számolva, nagy élvezettel enni kezdtem. Nyúlbarátom hamarosan elvesztette a fejét, s e látvány kétségbe ejtett, vigasztalhatatlanul bőgtem órákon át. Nemrégiben valaki, aki nagyon közel áll hozzám, hallva a történetet, kedvességből megajándékozott egy hasonló csokiállatkával. Máig érintetlen. Nem tudom rászánni magam az olyannyira megrázó tett megismétlésére.

Forrás:

Vermes Géza: Gondviselésszerű véletlenek. Önéletrajz, Osiris Kiadó, Budapest, 2000, 18–19.

A szerzőről:

Vermes Géza (1924-2013) magyar születésű brit vallástörténész, a Holt-tengeri tekercsek és Jézus életének, az evangéliumok zsidó hátterének elismert szakértője.

vermes_geza.jpg

A képek forrása: KaposPont; Wikipédia.

A bejegyzés trackback címe:

https://bibliakultura.blog.hu/api/trackback/id/tr9815606336
Nincsenek hozzászólások.

#BibliaKultúra

#BibliaKultúra blogunk szakmai igényességű topikjaival értékes, ismeretbővítő tartalmakat közöl a bibliatudomány tárgyköréből. Rápillantunk arra a világra, amely látta megszületni a Bibliát - tabuk nélkül, közérthetően, a tudás megosztása és a „lifelong learning” jegyében.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása